20130206

biricik "equus"um benim.
















"Hayvanlar ve fotoğraf benim için birbirlerine geçmiş bir şekilde bağlı. Bu bağın merkezinde ise atın bir parçası durmakta."

Çok yakın iki arkadaşım bana seneler seneler evvelki bir doğumgünümde, alabileceğim en güzel hediyelerden birini verdiler: Tim Flach'ın "Equus" kitabı. Kitap, Tim'in bu sözleriyle açılıyor ve üç bölümden oluşuyor. İlk bölüm atın estetik güzelliğini, 2. bölüm mekanların atların gelişimi üzerindeki etkisini ve 3. bölüm de bilimsel ve biraz da fütürist bir yaklaşımla embrio'dan başlayarak atın evrimini inceliyor. Latince "at" anlamına gelen "Equus", at, eşek, zebra ve diğer tüm nesli tükenmiş at benzeri hayvanları temsil ediyor.

"Sevgili Equus'cum" diyorum, ve ekliyorum: "Şu 'bu yaz latince dövmesi olmayanlar Çeşme ve Bodrum'un plajlarında boy gösteremez' kuralı çıkmamış olsaydı, seni belki omzumun bir köşesine yazdırırdım kim bilir!

Tim, çektiği fotoğraflar arasında özellikle "Hassan" isimli attan çok etkilendiğini söylüyor. Ya da daha doğrusu "Hassan'ın bir parçasından". Horse Mountain ismini verdiği fotoğraf, bembeyaz bir atın sırtını ya da karlı bir dağın tepesini gösteriyor olabilir ne de olsa!

Equus'un 1. bölümünden... Hassan ve diğerleri!





Equus'un 3. bölümünden:


Tim Flach kadar bilimsel çalışmalara girip, atın embrio evresini fotoğraflayamamış olsam da, hayatta en çok sevdiğim canlıya onun gözlerinden bakıp kendi "Equus" fotoğraflarımı çektim. Dövmeyi de es geçtim!

Tim Flach'a sevgilerimle...